lauantai 27. marraskuuta 2010

Kisatreeniä

7 peliä (joista yksi uusi) viiteen tuntiin ja Toppisen Tarmo pelaamassa.

Saattaa kuulostaa mahdottomalta yhtälöltä, mutta ei sitä ollut lainenkaan. Tare päräytti ehtoopäivästä meille ja kolmistaan testailtiin kisapelejä. Toki ensin lämmittelyksi 2 erää Roll Through the Agesia.

Tare oppi pelin heti ensimmäisessä erässä ja taisi napata voiton ja kakkossijan ihan asiallisilla pisteillä. Koitin Peten caravans-strategiaa ja toimi toisessa pelissä tosi hyvin.
Ensimmäinen erä Tarmo 23, Tapani 22, Mari 21 - toinen Tapani 38, Tarmo 29, Mari 26

Seuraavaksi taisi olla ohjelmassa Pompeii, jossa tapani mukaan jäin reeeeeeeilusti viimeiseksi. Tare voitti 13-12-8 (mulla oli 15 kuollutta ja Marilla ja Tarmolla 18 yhteensä).

Sitten 2 erää Fairy Talea. Itse koitin pelata kiusausstrategiaa ensimmäisessä ja toisessa isoja 6+1 -strategiaa, mitkä eivät kumpikaan oikein toimineet.
Pisteet: Tarmo 38, Tapani 35, Mari 29 - Mari 41, Tarmo 38, Tapani 32

Notre Damessa mentiin Tarmon kanssa vissiin 2 kierrosta lähes täysin samoilla siirroilla ja korteilla. Tarmo napsi Notresta hyvät pisteet, mutta mä keräsin sitten puistolla paremmin. Lopulta pari lahjontaa taisi antaa mulle muutamat ratkaisevat pisteet. Mari jäi vähän junnaamaan C-vaiheessa eikä oikein saanut pisteitä.
Tarmo 80, Tarmo 68, Mari 49

Lopuksi vielä erä Reiskaa, jossa Tarella oli vahva peli. Mä sain hyvän alun, mutta jäin vähän polkemaan paikalleni muutamaksi kierrokseksi ja taas tosi hyvällä lopulla pääsin suht lähelle Taren pisteitä. Mari jäi ilman 6-devejä joten pisteet jäi suht alhaisiksi.

Tare 54, Tapani 48, Mari 32

2 kommenttia:

Tapanote kirjoitti...

Puhutaan siitä, että oon pelannu näitä kisapelejä meljo monta kertaa..,

Domi 268 kertaa
Race for the Galaxy 262
Notre Dame 230
Fairy Tale 46
Puerto Rico 38
Menolippu 25
Pompeiji 10

879 yhteensä....

Tuo on noin 1/4 kaikista lautapeleistä mitä oon pelannu.

Jarmo kirjoitti...

Mä en noista muista tiä, mutta reiskaa oon itte pelannu muistaakseni 246 551 kertaa, mikä on 99,6/100 kaikista peleistä mitä oon pelannu.

PS: Tare oli Notres kyllä virees, ku otti kaksoisvoiton.