torstai 24. helmikuuta 2011

San Juania ja Kadonneita Kaupunkeja

Naskautettiin Heidön kans pari rajua kaksinpelitälliä iltapäivän ratoks.

San Juan

Ei ihan muistettu kaikkia sääntöjä, mutta tarkistettiin giikistä (Tapanilta) ja päästiin lopulta tahkoomaan. Heidi otti chapel-taktiikan ja leipoki sillä 8 pojoo. Itte otin alkuun heti vahvan tuotannon ja jouduin heitteleen välis kortteja pois, vaikka oli toweriki (max 12 korttia kädes) pöydäs.

Mun imperiumi rakentu hyvää vauhtia, Heidillä vähä verkkasemmin. Yhdes vaihees mulla oli 6 korttia pöydäs ja Heidillä vasta 3. Mä sen pelin lopetinki ja Heidi sai 10 korttia peliin. Heidi tosiaan otti chapelilla hyvät pojot ja johti subtotal-vaiheessa, mutta mun palace anto kans 8 pojoo loppuun ja sillä ohi.










Kadonneet Kaupungit

Toisena pelinä puhdas kaksinpeli Kadonneet Kaupungit, jota joskus Tapanin kans oon pelannu kauan sitten. Spectailin kyllä viikonloppuna, ku Tapani ja Heidi pelas ja säännöt muistuki mieleen nopeesti - on helpot.

Eka erä pelattiin 6:lla käsikortilla, ku Heidi ei muistanu paljoko piti olla. Heidi vei selkeesti 61 - 46. Toiseen erään katottiin sitte ohjevihosta, että 8 korttia pitäs olla. Tää oliki tiukempi taisto. Sain KAIKKI siniset ja tuplana. Eli 68 pelkästä sinisestä. Harmi vaan, että muuten tuli pakkasta ja erä päätty mulle 62 - 60. Kiva peli tämä.

10 kommenttia:

Tapanote kirjoitti...

Hmm, mites tosta sinisestä tulee 68p? Mun mielestä pitäis tulla 90p.

Eli 1+...+10=55
Siitä pois alkukustannukset 55-20=35
Tuplana 35*2=70
+20 bonusta vähintään 8 kortista =70+20=90

Jarmo kirjoitti...

Juu ei tiedetty sitä bonusta, mutta ei siinä 1 arvosia kortteja ole.

Tapanote kirjoitti...

Ai joo, ei taida ollakaan. Pelattiin tos vähä aika sitten Keltistä (joka on moninpelinä aika lailla sama peli). Ja siinä oli 0-10. Varmaan sekoilin sen takia.

Hapa kirjoitti...

Mulla on vähä ikävä Kadonneet kaupungit peliä. Markun kans tuli pelattua useampi peli sillon ku se peli oli lainas meillä.
Markulla on vakavat antipatiat kaksinpelejä vastaan, mutta jotenki hänet aina taivuttelin pelaamaan.

Elaijah Kimbalei kirjoitti...

Varmaan nuo antipatiat kaksinpeleihin juontuu siitä ku meidän äijä aina kyykytti mua shakis ku olin joku viiden vanha.

Mut tuo karonneet kaupunkit juu ny on semmonen mitä ehkä sietää vähä. Viimeks sitä läimin Tapanin kas viime vloppuna ku vartoiltiin muita. Päätty jotain 53 Tapanilla, mulla vähemmän. Sitä edellisestä kerrasta oliki aikaa, jotain noita Harrin kans ferneemisiä varmaan ku vedeltiin niitä 110p rykejä.

Muistanko muuten väärin että sääntöjen mukaan tota kuuluis pelata kolme erää/kierrosta/tms. ollakseen yks peli?

Elaijah Kimbalei kirjoitti...

Siis kyllähän mä muuten olisin sille pärjänny mutta ku se saakeli ravas kaiken maailman shakkikerhois ja pänttäs alan kirjallisuudesta taktiikoita.

Elaijah Kimbalei kirjoitti...

Ne oli niin v***n kuivaa tekstiä viisvuotiaalle semmoset kirjat. Lueskelin mieluummin maantiedettä ja historiaa.

Tapanote kirjoitti...

Markku, joo muistat oikein. Kyllä säännöissä taidetaan puhua kolmesta erästä.

Hapa kirjoitti...

Ihmisen täytyy olla Marquulio että lukee viisvuotiaana historiaa ja maantiedettä...tai sitte pitää aasialaissyntyinen.

Tapanote kirjoitti...

Kai mäki oon ollu jompikumpi sitte. Lu-imme vaa-in, luimme vain.