sunnuntai 13. helmikuuta 2011

Pari Menolippu Korttipeliä.

Tapanin kanssa opeteltiin tänään tämä korttipeliversio Menolipusta. Ei ole mitenkään erityisen monimutkaiset säännöiltään. Markku oli näköjään jo aikaisemmin kirjoittanu vähän arvostelua pelistä.

Eka peli Tapanin kanssa meni siten, että Tapani vissiin pysy hyvin omissa korteissansa kärryillä ja seuras, että teki omia ratojansa valmiiksi. Ite vaan keräilin kaikenlaisia värikortteja käteen, enkä pitäny silmällä yhtään sitä, paljonko lisäpistekortteihin mulla oli kaupunkeja. Kerran otin lisää ratakortteja.

Lopuksi mulla jäi kauhea kasa käyttämättömiä värikortteja. Tapani sai kaikki lisäpistehommat ja mä jaoin yhden sellasen sen kans. Tapani sai jotain yli 200 pistettä ja mä vähän yli 100 pistettä.

Toisen pelin pelasin äidin ja Putkosen kanssa. Mä rupesin keräileen värikortteja, ja pysyin melko hyvin perässä mitä keräsin. Äiti ja Putkonenki keräs ihan hyvin värikortteja. Otin kerran lisää ratakortteja ja äiti kans. Putkonen ei ottanu yhtään.

Just ennen viimeistä vuoroa Putkonen vasta huomas, että se ei oo yhtään kattonu mitä värejä se on keränny. Ei varmaan edes tienny mitä teki. Kun me ruvettiin ratakortteja käymään läpi, Putkonen sai kuitenkin kaikki 6 rataansa tehtyä, äidillä jäi kaks rataa tekemättä ja mulla jäi kolme.

Pisteet meni niin, että äiti sai 103, Putkonen 79 ja mä 63. Sain 49 pistettä miinusta! Se oli surkeeta! Äiti sai lisäpistehommia kolme, mä kaks ja Putkonen yhden. Että semmonen peli :D

Kyllä huomas, että kolmella pelaajalla on jo huomattavasti vaikeampaa saada ratoja valmiiksi kuin kahdella pelaajalla. Mutta ihan hyvä ja toimiva peli, ei siinä mitään!

2 kommenttia:

Tapanote kirjoitti...

Menikö kolmella paljo kauemmin ku kahdella?

Niin juu, ja ainakin mulle oli jotenkin helppoa seurata mitä olin keränny. Sain kaikki reitit ja jäi 1 keltanen pakkaaan.

Tosin en ny mee vannoon, ettenkö olis tehny virheitäkin ja sitte säkällä vähä saanu niitä valmiiks.

Heidimaria kirjoitti...

no meni siinä jonku aikaa kauemmin, ku äiti ja putkonen ei heti sisäistäny peliä. mutta sitte minä, jarmo ja petri pelattiin eilen kolmestaan. ei menny kauaa ku olin jarmon kans jo pelannu aikasemmin ja petri oppi heti.