tiistai 17. marraskuuta 2009

Odotan sinulta asiasta PAPRIKAA!

Oltiin sitte just päästy Jämiltä, ku kohta taas painettiin uudestaan, tällä kertaa lautapeliryki. Tai no oli siinä varmaan joku parin tunnin lepi välis, ku Yöstä päätellen kello tais olla jotain kuus - siis toki oli pimee jo, mut ku yläkerran ämmä taas ulvo karaokesekoo. No Tapani haki mun tästä ja sit mentiin semmoseen taloon, mikäsekatu ny on siinä Kalliokadun tai jonku ja kirkon välis. No kuitenki siel oli Petri-Maria ja joku toinen. En muista nimee, kai se siinä tuli, ja oon saattanu nähdäkki joskus jossain mut meni vähä ohi. No kuitenki, ne pelas änäriä koko HELVETIN ajan, vaikka Pete oli itte kai ehdottanu pelisekoo siä, tai jotain. Niin ja sit ku siinä oli just lautapelin mittanen tauko ni se ei voinu osallistua ku SE EI SAANU ÄLYLUURIANSA ÄÄNETTÖMÄKS. No mikäs siinä ku porukkaa kuitenki tuli tasasella syötöllä ovista sisään.

Ensin oli Olli ja Reiska kolmeen pekkaan. Mä en siitä taas muuta kostunu ku oppirahoja makselin ja tykkäsin hävitä. Opin ainaki että voiton kannalta essentiaalisia on ne 6? kortit. Tai no olishan mun se pitäny tietää alunperinki ku kerran San Juania oon painanu, ja tiesinki, mut no... en tiä. Pelattiin pari peliä ja Tapani vei suurimman osan. Parhaimmillaan pisteitä jotain 51 tai 81. Mulla sellasta perus kuraa.

Sit siinä tuli Santeri ja laitto glögiks. Ei ku misä vitun välis se oli... no emmä mitään lineaarista kerrontaa aikonukkaan.

Mä kävin savuilla ja eikö se Tapani ny ollu levittäny Ricochet Robotsin noin niin kun näytille siihen pöytään. Näytti niinku ihan vaan varuiks jos joskus pelattais. No se vaikutti just semmoselta et koetellaan jo meikäläisen rajoja, ku mun sietokyvylle tommoset aikaa vastaan järkeilyt on se kynnys. Kyl sääntöjä saa olla vaikka huru, ja vuoroja ja toimintoja ja muuta, mut vaikka mulle annettais tunti aikaa sanoo oma nimi, ni ajaisin varmaan mopolla jäihin. No joooooooooooooo Alias ny on ihan eri asia. Turpa kii.

Nii juu vahtas ne Diiliäki.

Onneks siihen kuitenki sitte tuli tää Jussi ni voitiin ottaa neljän hengon prasilialainen jalkapallo joukkue. En tiä oliko sitä muut pelannu ku Tapani, vai niinku mä, että ei koskaan. Santtu siis oli vielä vaihtopenkillä, eikä ottanu osaa. Olihan tääki ny ihan hyvä peli, mutta emmä niin tykänny. Pisteis jäin jotain puolen sataa seuraavaa jälkeen, ku siinä vissiin meni jotain multa ohi ku selitettiin pelin idea. Tapani tais olla se punanen pistenappi siä pelilaudan 3/4 sivulla, ni se sitte kait voitti. Pisteitä jotain kahdeksantuhatta. Kai sitä ny joskus toistekki vois viä koittaa juovuksis.

Vai oliko se Ricochet Robots -presentaatio sittekki täs välis... No aivan sama, [insert Majakäki here].

No kuitenki lopuks tuli tää mun bravuuri, mis en häviä niin paljoo eli Turun piispa. Santeriki pääsi viimein hippastunnelmissa oman suosikkinsa pariin. Kaikkien farmit näytti lopus aikas monipuolisilta, paitti mun, ja kaikki sai aika kivasti pisteitä, paitti mä. Numeroista ei harmainta hajua. En mä tiä tapahtuko siinä pelin aikana mitään kertomisen arvosta. Päiväki vaihtu. Ittestäni tiän sanoo, että ku viime kerralla meni peltopisnikset ääryyksiin ni tällä kertaa ne sitte jäi vajaaks. Elukoitaki jäi uupuun. Ja 5 pistettä sain täysin muitten opastuksella/avustuksella. Korteista sentään 8 ku viimeks 0. Pitäs vaan löytää se balanssi.

Tämmöstä. En mä ny oikeen yksityiskohtia tähän hätään muista mistään välistä, mutta muut läsnäolijat varmaan kyl kommentoi jos niitä on. Misä helvetin välis se Jussi muuten lähti? Ny vasta tajusin, että se ei ollu enää loppupeleis mukana.

Ooooooooolinko mä ny hyvä havainnoitteen kaikkee. Ooonko mä semmonen Mentalist.

6 kommenttia:

Tapanote kirjoitti...

Ei nää yksityiskohdat nyt ehkä tarkimmin ollu määritelty, mutta idean saa kyllä hyvin. Kukas muuten keksii mistä peleistä oli kyse?

Tapanote kirjoitti...

Niin tää otsikointi, mmmmkay.

Elaijah Kimbalei kirjoitti...

Ei mitään vikaa.

Elaijah Kimbalei kirjoitti...

Nii ja onneks unohdin tägit, ni sopii arvailla noita pelejä.

Tapanote kirjoitti...

Juu, Markulla rupes oleen Reiskan rutiini jo kohdillaan, toiminnot tuli nopeasti ja peli eteni ja korttien etujakin tuli jo käytettyä useampaan kertaan. Ehkä se suurin puute 3 pelin jälkeen on vielä tosiaan kutosen developpien puute. 30 pojoa rikottu, joten niillä metsästämään seuraavaksi sitä 40 pistettä.

Hapa kirjoitti...

Markun kerronta laajentaa universumia. Otsikko on luokkaa alkuräjähdys.
Ja Sukka-Uuno, OSOTA!