Sunnuntaina pelailtiin Kankaanpäässä kevyempiä pelejä isolla porukalla.
Ensimmäisenä pelattiin pari kaksinpeliä Draculaa tavallisella korttipakalla: Tapani voitti Jarmo ja Visa voitti Heidin.
Seuraavaksi pelailtiin muutama jako kiinanpokeria Jussin tultua peliin mukaan. Ei häävejä käsiä.
Harri ja Viona tulivat mukaan, ja kuudella hengellä pelattiin Verflixxt! (Sellaista sattuu). Viona keräsi ensin isolla miinuksella ja neliapilalla hyvät pisteet, mutta lopulta sai vielä lisää miinuksia ja tipahti kärjestä. Itse sain peräti kolme neliapilaa, mutta se "kostautui" niin, että en saanut kuin 2 punaista lappua (-1 ja -7), eli apilat meni hukkaan. Harri, Jarmo ja Visa keräilivät sekaisin kaikenlaista, Jussi pääsi radan läpi ottamalla vain kaksi palaa - nekin molemmat vihreitä. Se riitti voittoon (oliko jaettu Visan kanssa?)
Seuraavasta pelistä Viona jäi pois, mutta muut pelasivat Babelin tornin. Päätettiin pelata kaiketi ensimmäistä kertaa ilman bonuskortteja ja käyttäen kaksivärisiä projektikiekkoja. Tämä oli kaikin puolin hyvä ratkaisu. Muut olivat pelanneet aiemmin, Visalle peli oli ensimmäinen. Harri lähti rakennusprojektitaktiikalla, Jussi ja Visa haalivat kiekkoja. Tapani ja Jarmo vähän molempia. Jussi tarjosi paljon swappikorttia, ja jostain syystä tarjouksia hyväksyttiinkin aika usein. Tämä johti siihen, että Jussi veti hurjat 25 pistettä bonuksista pelin lopussa, kun muut saivat 10,5,5 ja 5. Näillä pisteillä voitto menikin Jussille todella ylivoimaisesti (noin 20p) kun kaikki muut taisivat olla 5 pisteen sisällä keskenään. Peli meni tosi nopeasti (alle tunti) ja eteni mukavasti ja tasaisesti. Ilman bonuksia ja tuplarakennuslapuille ehdottomasti tästä edespäin!
Mietittiin, että voisiko ihmeen loppuun saattamisesta saada kuitenkin jonkun edun (kun bonuskortit poistettiin). Jussi ehdotti, että esimerkiksi uuden vuoron, tai lisäpisteitä. Itse järkeilin, että valmistaja voisi saada vaikkapa 1-2 taloa enemmän ihmeeseen? Toisaalta ei peli tosiaan huonontunut yhtään, vaikkei bonusta saanut.
Seuraavaksi Viona tuli takaisin peliin, ja pelattiin Guillotine 4 päivän versiona. Jussi tosin lopetti yhden päivän aika nopeasti, joten käytännössä päiviä oli 3. Kuudella peli oli vähän pitkäveteinen, joten ei kovin suositeltava niin monelle. Viona ja Harri pelasivat ehkä -hieman- toistensa pussiin, joten heille kaksoisvoitto samoilla pisteillä (15). Visa taisi olla seuraava ja Jarmo, Jussi ja Tapani kaikilla samat pisteet?
Tässä vaiheessa Jussi, Viona ja Harri lähtivät, ja Jaakko tuli tilalle. Pelattiin Trucia pareittain yksi 12 pisteen peli. Jarmo teki joukkueenjohtajana hyviä foldeja ja antoi pieniä pisteitä Visalle ja Tapanille. Omilla hyvillä käsillään pojat repivät sitten kovat pisteet ja jäimme Visan kanssa pahasti jalkoihin. Ekan paripelin jälkeen tuntui ihan mukiin menevältä peliltä, ja ainakin itse oikein mielelläni pelaan uudestaankin, että oppisin vähän taktiikoitakin.
Muutaman kinkkipokerijaon jälkeen Jarmo ja Jaakkokin lähtivät, ja pelejä jatkoivat Visa, Tapani ja Heidi.
Ensimmäiseksi kolminpeliksi otettiin Trough the Desert, joka oli Visalle taas uusi kokemus. Tapani ja Heidi olivat pelanneet paljonkin, mutta ei piiitkään aikaan. Vähän piti sääntöjäkin muistalla (lähinnä miten aloitusvuorot tehtiin jne.). Visa osoitti kovia taktikon kykyjä tekemällä kovat 70+ pistettä ensimmäisessä pelissään, ja oli heti blokkailemassa muita kuten pitääkin. Heidi jäi vähän jumiin parilla karavaanillaan, eikä parilla viimeisellä vuorolla saanut oikein mitään järkevää aikaan. Itse keräsin tasaisesti, joka puolelta pisteitä, mutta voiton sain sillä, että keräsin 2,5 pisintä karavaania. Loppupisteet noin: Tapani 85, Visa 72, Heidi 65. Muistaako joku tarkemmin?
Vielä riitti intoa, joten Visa sai kokeilla vielä yhden uuden pelin: Catanin uudisasukkaat. Peli oli nopeatempoista, ja tuotantoa tuli kaikille aika hyvin. Noppa ei ollut valtavan suosiollinen kenellekään erityisesti, vaan kaikki pääsivät tekemään kehitystä suht tasaisesti. Tapani oli ensimmäinen, joka sai kaupunkeja pystyyn ja sitä myöten pääsi keräilemään enemmän tuotantoja ja paljon smehitysmortteja. Päätettiinkin pelata hiukan pidemmälle kuin 10 pisteeseen, ja lopulta sitten pelattiin niin kauan, että kehityskortit loppuivat. Loppupisteitä ei taidettu varsinaisesti laskea.
Loppuun vielä läpsittiin kiinanpokeria. Ei erikoista kerrottavaa. Aika kiva, ja tehokas peli-ilta.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti